#wpsm rekry: Mitä se rekrytointi sitten oikein kustantaa?

#wpsm konsulttitoimisto on vuodesta 2013 alkaen auttanut eri kaupan toimijoita niin myynti-, markkinointi- ja hr-haasteiden kanssa. Tyypilliset asiakastoimeksiannot ovat olleet erityyppisiä kaupan strategiaan liittyviä kasvutapauksia, mitkä sitten ovat myöhemmin aiheuttaneet muutoksia henkilökunnan suhteen. Etenkin kaikki myynnin henkilötarpeet ovat olleet kovasti kysyttyjä, mutta viime aikoina etenkin kaupan jälkimarkkinoinnin tekijöille kuten asentajat ja mekaanikot tuntuu olevan kovasti kysyntää.

Kaupan muuttuessa enemmän digitaaliseksi myöskin hr-toiminnot muuttuvat kovasti. Tämä aiheuttaa sen, että palkkojen ja etuuksien verrannollisuus muuttuu enemmän avoimeksi ja läpinäkyväksi. #wpsm konsulttitoimiston HC Wiki onkin ihmetellyt pitkään tätä asiaa ja läpinäkyvän palkkauksen ilmoittaminen on kovin tabu täällä Suomessa. Jos esim. avaan Englannissa Financial Timesin lehden, on lähes 80 % lehden työpaikkailmoituksissa kerrottu avoin palkka tai edes palkkataso. Suomessa tilanne on juuri päinvastainen ja vain murto-osa ilmoituksista sisältää palkkatason. Loppupäätöksen tekee aina työnantaja, mutta sitä kannattaa miettiä, minkä kuvan se antaa tässä digitaalisessa maailmassa yrityksen vastuullisuudesta sekä lisääkö se yrityksen brändihaluttavuutta?

Jos kerran palkat pitäisi olla enemmän näkyviä, pitäisikö myös rekrytointialan muuttua myös omissa palveluissa enemmän läpinäkyväksi? Tämä on toinen tabu. Eihän nyt headhunterin sopi kertoa julkisesti hintoja ja korvauksia, koska muuten on vaara, että kyseinen taho saattaa profiloitua joko liian kalliiksi? Tai muuttuuko rekrytointitaho henkilöstövuokraus alan toimijaksi liian halvan hinnoittelun kautta, joka ei saa taas ylimmän johdon rekrytointeja jatkossa toimeksiantotasolle asti?

#wpsm konsulttitoimiston mottona on ollut alusta asti ”fiilis x tekniikka + yhteistyö” periaate hyödyntäen eri digitaalisia mittareita sekä kanavia, joten meidän suositus on aina ollut avoimuus sekä luotettava tekeminen. Siihen kuuluu myös luonteva keskustelu palkkatasosta sekä työnantajan että työntekijöiden kesken. Lopuksi #wpsm hr-palveluiden tehtävä on toimia luotettava ”play maker-pelaajajana” noiden tahojen kesken, jotta kysyntä ja tarjonta kohtaavat ja syntyy ”perfect match”. Jos palkat pitäisi olla avoimia, pitää myös palvelun hinnat olla avoimia, joka on meidän #wpsm toimiston viesti. Ja onhan myös #wpsm konsulttitoimiston HC Wikillä kokemusta kaupan alan palkkauksista aina 1980-luvulta asti ja sadoista onnistuneista palkkauksista eri myynnin johdon tehtävissä.

Hinnoittelut kaupan alalle eri rekrytointien tekemiseen vuodelle 2023:

1. Kaupan alan myyjät, sihteerit, avustajat, asentajat ja mekaanikot

Yhden kuukauden palkka + alv.

2. Kaupan alan erikoismyyjät, key account managerit, myyntipäälliköt ja työnjohtajat

Kahden kuukauden palkka + alv

3. Kaupan alan myyntijohtajat, ketjujohdon johtajat, korjaamopäälliköt ja hallintojohtajat

Kolmen kuukauden palkka + alv.

4. Kaupan alan toimitusjohtajat, maajohtajat ja eri johtoryhmätason johtajat sekä hallitushaut

Eri tarjouksen mukaan riippuen toimialan koosta (3-6 kuukauden palkka)

Kaupan rekrytointien maksuehdot ja takuuhinnoittelu:

Kun toimeksiannosta sovitaan, sovitaan ensin toimeksiannon pääpiirteet, tavoite sekä aikataulu. Samalla sovitaan viestinnästä ja yhteyshenkilöistä toimeksiannon eri osapuolten keskuudesta. Luodaan välietappien aikataulu, missä rekrytointi seurataan etukäteen tehdyn suunnitelman mukaan.

Maksuehto kaikissa rekrytoineissa:

50% rekrytoinnin kokonaiskustannuksesta laskutetaan toimeksiannon sopimuksen allekirjoituksen jälkeen maksuehdolla 7 pv netto.

50% rekrytoinnin kokonaiskustannuksesta laskutetaan toimeksiannon päättymisen jälkeen (kun uuden työntekijän kanssa on allekirjoitettu työsopimus) ja kolmen kuukauden koeaika on kulunut loppuun. Vaikka työntekijän ja työnantajan välillä on sovittu jostakin muusta koeaikakäytännöstä, pätee edelleen kolmen kuukauden käytäntö. Jos työntekijä irtisanotaan ennen 3 kk takuuaikaa, ei loppu 50 % suoritusta tarvitse maksaa.

Myös tämän maksuehto on 7 pv netto.

Tämä hinnasto on voimassa toistaiseksi ja #wpsm konsulttitoimisto varaa oikeuden muuttaa hinnoittelua vuoden 2023 aikana, mutta ei kuitenkaan voimassa olevien toimeksiantojen ollessa meneillään.

Tuo viimeisen 50 % laskutuksen ajatuksena on, että #wpsm konsulttitoimisto haluaa olla oikea strateginen kaupan kumppani ja kantaa myöskin itse vastuuta rekrytoinneista niin, kuin #wpsm toimisto rekrytoisi kaupan alan ihmisiä mukaan omaan liiketoimintaan.

Keskustelemme mieluusti lisää kaupan rekrytoinnin haasteista ja varaamme mieluusti joko meets, team ja f2f palaveria teidän yrityksen kanssa. Tiedustelun voi aloittaa myös sähköpostilla eri some-kanavien yv. viestillä tai ihan puhelun kautta.

avoimin rekryterveisin

HC Wiki

Kari Wikholm

ceo/head coach

#wpsm konsultti- ja hr-toimisto

kari.wikholm@wpsm.fi

Wiki*s People Sales Management / #wpsm

puh: +358400884253

#wpsm on konsulttipalvelu, joka auttaa yrityksiä myynnin, markkinoinnin ja hr haasteissa digimurroksen aikana

#fiilis #tekniikka #yhteistyö #strategia #kompetenssit #prosessi #itseohjautuvuus #digiviestintä #socialselling #henkilöbrändi #digimurros #hr #myynti #markkinointi #crm #tiimityö #yhteishenki #arvostus #johtaminen #exitcase #työnmurros #verkkokauppa #digikauppa #synergiaindeksi

seuraa twitterissä: https://twitter.com/KariWikholm

seuraa facebookissa; https://www.facebook.com/KariWikholm/?ref=settings

seuraa linkedinissä: https://www.linkedin.com/in/kariwikholm/

seuraa Instagramissa: https://instagram/wikiwiki63

seuraa Pinterestissä: https://fi.pinterest.com/kariwikholm7/wiki-in-business-wpsm-kuvia/

seuraa Pinteretissä: https://fi.pinterest.com/kariwikholm7/verkkokaupan-k%C3%A4sikirja-2019-kustantaja-bod-gmbh/

Advertisement

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Luo ilmainen kotisivu tai blogi osoitteessa WordPress.com.

Ylös ↑

%d bloggaajaa tykkää tästä: