#wpsm perjantai blogi: Miten kävi VR:n sovelluksen PSD2 direktiivin kannalta? #mikseiainavoiollaperjantai

#wpsm perjantai blogi: Miten kävi VR:n sovelluksen PSD2 direktiivin kannalta? #mikseiainavoiollaperjantai

Kirjoitin viime vuonna ilmestyneessä ”Verkkokaupan käsikirja 2019” yhden luvun verran uudesta PSD2 direktiivistä ja mitä se tarkoittaa etenkin kaupan puolella. Suurin osa ihmistä piti erittäin hyvänä, että vanha PSD1 saatiin päivitettyä uudempaan muotoon ja ihmisen pankkidatan turva oli paremmin turvattuna. Vain pieni osa kiinnitti huomiota PSD2 toiseen osaan, jossa asiakasdataa voidaan hyödyntää kolmansien osapuolien toimesta. Olen nyt odottanut vuoden, milloin aikaan näkyä esimerkkiä datan hyödyntämisestä jonkun digisovelluksen osalta ja ihmiset alkaa herätä.

Tällä viikolla oli somessa keskustelua VR:n sovelluksen osalta, jossa asiakas oli kirjautunut VR:n sivuille ja sovellus oli antanut Nordealle luvan kirjautua asiakkaan Säästöpankin tilille. Sovelluksessa näkyi VR:n kautta tulleen maksuikkuna, jossa näkyi lupapyyntö tilin tietojen luovuttamiseen 3 osapuolelle eli tässä kohtaa Nordealle. Käyttötili ja säästötili saldoineen näkyivät ruudulla.

Juuri tästä kerroin vähän yli vuosi sitten ja samaan aikaan jo ihmettelin, miten tulevaisuudessa PSD2 ja GDPR tiedot kilpailevat keskenään. Isossa kuvassa voi todeta, että tervetuloa EU:hun ja sitä saa mitä tilaa. Jos kaikki menee lupapyyntöjen kautta, myös VR:n sovellus noudattaa juuri PSD2 uudistuksen henkeä ja vielä sen vuoksi, että kaikki toimivat EU:n sisällä. Mutta entä jos asiakkaan tili olisi ollut Ikano Bankin (Norja) ja sieltä olisi tarvinnut saldo tietoja?

Kaupallista päivää verkostolle, linkistä pääsee kuuntelemaan webinaarin aiheesta, t. HC Wiki #wpsm

https://www.oppia.fi/webinars/wpsm-verkkokaupan-webinaari-osa6-psd2-tuli-onko-ka#info

Kari Wikholm, ceo, #wpsm konsultti- ja hr-toimisto

puh: 0400884253

kari.wikholm@wpsm.fi

#wpsm on konsulttipalvelu, joka auttaa yrityksiä myynnin, markkinoinnin ja hr- haasteissa digimurroksen aikana. 

#itsejohtaminen #fiilis #tunteet #kompetenssit #prosessi #itseohjautuvuus #digiviestintä #socialselling #henkilöbrändi #digimurros #hr #myynti #markkinointi #crm #tiimityö #yhteishenki #arvostus #johtaminen #exitcase #työnmurros #verkkokauppa #digikauppa #synergiaindeksi 

seuraa: 

seuraa twitterissä: https://twitter.com/KariWikholm

seuraa facebookissa; https://www.facebook.com/KariWikholm/?ref=settings

seuraa linkedinissä: https://www.linkedin.com/in/kariwikholm/

seuraa Instagramissa: https://instagram/wikiwiki63

seuraa Pinterestissä: https://fi.pinterest.com/kariwikholm7/wiki-in-business-wpsm-kuvia/

seuraa Pinteretissä: https://fi.pinterest.com/kariwikholm7/verkkokaupan-k%C3%A4sikirja-2019-kustantaja-bod-gmbh/

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Luo ilmainen kotisivu tai blogi osoitteessa WordPress.com.

Ylös ↑

%d bloggaajaa tykkää tästä: