#wpsm uusi palvelu: Digimittarointi kivi-ja verkkokaupan synergian kehittämiseen: Synergia-Indeksi

#wpsm liikkeenjohdon konsultoinnin ytimenä on hyödyntää Kari Wikholmin kehittämää kolmimetodia, jossa yrityksen tilaa arvioidaan eri vektoreiden kautta. Jokaisessa yrityksessä on pohjalla jokin liiketoiminta-ajatus, mitä toteuttamaan on palkattu ihmisiä. Ihmiset toteuttavat eri prosesseja sovituin menetelmin ja mahdollisesti yhteistyössä kumppaneiden ja sidosryhmien kanssa. Etenkin kaupan alalla eri prosessijohtamismalleja on ollut paljon, mutta harvempia malleja, jotka yhdistävät sekä myynnin-, hr- ja kumppanuustoiminnot. Etenkin digitaalisessa busineksessa on hyvin tyypillistä, että johtaminen sokeutuu eri skaalojen välillä ja joskus on vaikea nähdä haasteita eri sektoreiden välillä. Kysymys usein kuuluukin korreloiko kivi-ja verkkokauppa keskenään? Sen takia #wpsm liikkeenjohdon konsultointi perustuu boxin ulkopuolelta tarkasteluun, jossa eri vektorit yksinkertaistetaan ja niille annetaan arvot, josta syntyy Synergia-Indeksi. Arvojen tarkastelun pohjana on #wpsm kehittämä hyvä kaava:

#Wpsm Synergia-Indeksin osa-alueet: ”Fiilis x Tekniikka + Yhteistyö”

#wpsm kolmio

Kun lähestytään kivi-ja verkkokaupan haasteita, olen tavannut paljon ongelmia juuri siinä, kumpi on liiketoimintastrategian kannalta tärkeämpi osa-alue. Pitäisikö ensi laittaa verkkokauppa kuntoon ja sitten kehittää kivijalkaa? Entäs, jos kauppa on toiminut jo kauan ja ongelmia ei kerta kaikkiaan nähdä tai ne eivät avaudu?  Mitäs jos yrityksen kauppastrategia voitaisiin yksinkertaisesti laittaa kaavan muotoon ja katsoa sitä kautta, minkä tuloksen yhtälö antaa? Lopputuloksena saadaan yritykselle #wpsm Synergia-indeksi, joka kertoo yrityksen statuksen kivi- ja verkkokaupan strategian toteuttamiselle ja johtamiselle. Indeksi mittaroinnin pohjana voidaan käyttää #wpsm kehittämää Digimittaria, jonka osa-alueet ovat seuraavat:

  • Fiilis mittaa ihmisten tekemistä ja life style-vaikutelmaa eri kulmin
  • Tekniikka mittaa prosesseja ja eri sovelluksien hyödyntämistä
  • Yhteistyö mittaa kaupan yhteistyötä kumppanien kanssa ja sen skaalautuvuutta

verkkokaupan mittarointi

Kun yrityksen toiminnot on nyt avattu ja ollaan saatu tietää Synergia-Indeksi, voidaan tuloksen arvoja verrata keskiarvon tuloksin ja saadaan tietoon yrityksen yleinen taso verrattuna keskiarvoon. Jo se auttaa yritystä tekemään havaintoja, onko haasteet ihmisten, prosessien tai kumppanuuksien puolella. Mutta vielä parempaan ajatteluun ja nopeampaan kehityksen päästään, kun omaa Synergia-Indeksi tulosta verrataan johonkin toiseen kivi ja/tai verkkokaupan yritykseen ja syntyy kysymys: Miksi nuo ovat meitä parempia tuossa? Mikä on minun yrityksen Synergia-Indeksi ja miten pääsen seuraavalle tasolle ?

synergia indeksi

#wpsm synergia-indeksi avulla yritys voi tarkastella yleistä tasoa, miten omat toiminnot ulkopuolisen tahon ”digimystery shopping” tavalla toteutettuna toimivat, mutta useissa #wpsm liikkeen johdon konsultaatio tapauksissa ongelmat ja haasteet ovat olleet syvemmällä joko strategian tai ihmisten johtamisen puolella. Silloin #wpsm on pystynyt auttamaan yritystä syvemmän auditoinnin kautta, jossa on avattu yrityksen:

  • liiketoiminta-ajatus
  • missio
  • visio
  • strategia
  • tunnusluvut
  • swot

Kun tähän on sitten lisätty #wpsm Synergia-Indeksin tulokset, päästään ratkaisemaan isompia haasteita.

#wpsm Digimittaroinnin tuotteet:

  • #wpsm Digimittarointi, digi mystery shopping ja Synergia-Indeksi

sisältää yrityksen kivi- ja verkkokaupan mittaroinnin  + tuloksien purku etänä (ei auditointia) + oma indeksi

hinta 280€ + alv 24 %

 

  • #wpsm Digimittarointi ja digi mystery shopping + Synergia-Indeksi + auditointi

sisältää kartoituksen, mittaroinnin , auditoinnin ja auditoinnin purun + tulokset

kesto 2 x 4h sisältää fyysiset palaverit + auditointityö

hinta määritellään ja sovitaan erikseen yrityskohtaisesti

 

Kaikista asiakastilauksista tehdään #wpsm konsultti sopimus, joka sisältää työn määrityksen, aikataulun, maksusuunnitelman ja salassapitovelvollisuudet

comfort zone

terv.

Headcoach Wiki, Billnäs

 

yhteistyössä:

#myspeaker

#speakersforum

#mazhr

#inhunt

#wpsm on konsulttipalvelu, joka auttaa yrityksiä myynnin, markkinoinnin ja hr haasteissa digimurroksen aikana. 

kari.wikholm@wpsm.fi

0400884253

#itsejohtaminen #fiilis #tunteet #kompetenssit #prosessi #itseohjautuvuus #digiviestintä #socialselling #henkilöbrändi #digimurros #hr #myynti #markkinointi #crm #tiimityö #yhteishenki #arvostus #johtaminen #exitcase #mazhr #työnmurros #verkkokauppa #digikauppa

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Pidä blogia WordPress.comissa.

Ylös ↑

%d bloggers like this: