Yritysmyynnin ensikontakti

Yritysmyynnin ensikontakti

Yritysmyynnin ensikontakti:

HC treenasi taas tänään henkilökohtaisesti tätä B2B myyjän kaikista jalointa tapaa eli ottaa ensikontaktia täysin uusiin ihmisiin. Mikä siinä on, että ihminen menee niin helposti mukavuusalueen puolelle ja alkaa vain soittamaan tai vielä pahempaa spämmäämään perussähköpostilla ja sitten se duuni muka on tehty. Morjensta…..
Tämä ei kerta kaikkiaan enää pelitä ja ainoa tapa on ottaa omasta työkalupakista taikaboxi nimeltä Linkedin ja katsoa sieltä, kuka tänään on vuorossa. Tässä HC 5 faktaa linkedin
käytöstä myyntitarkoituksessa:

1. Linkedin on koko päivän auki eli ihminen on niin narsistinen,
että pitää linkedin auki, jotta on business naamakirjassa koko ajan läsnä, josko vaikka joku headhunter ottaisi yhteyttä ja tarjoaisi kultaista kädenpuristusta….hehee !

2. Jos olet jo saanut ihmisen Linkedin kaveriksi, ei koneen nimeltä Ihminen peruskäyttäytyminen hirveästi eroa facebookin vastaavasta, joten käytä kanavaa, koska se on auki.

3. Linkedin EI ole pelkästään rekrykanava, vaan siellä tehdään koko ajan enemmän kauppaa ja solmitaan business-verkostoa.

4. Ihminen vastaa tutkitusti Linkedin viestiin 85 % varmuudella, kun sähköpostiviestien vastaukset tippuvat / hukkuvat koko ajan lisää

5. Sinulle vastataan varmasti, jos olet kiinnostava ihminen. Ja taas linkedin profiilisi kertoo suoraan sen ja etenkin 4 avainkohtaa:
– sinun summary-osio
– sinun aikaisemmat duunipositiot
– sinun endorsement pikasuosittelijat
– etenkin sinun hankkimat oikeat nimellä esiintyvät suosittelijat.

Näiden vinkkien jälkeen sinulle vastataan siis melkein 100 % varmuudella, jonka jälkeen eiku kohti tapaamista.

ps. jos olet myyntihommissa (koskee siis meitä kaikkia) tee oma tavoite linkedin verkoston kasvattamiseksi. Jos se on tänään 200, kysy itseltä, koska se on tuplattu. Saavutat sen, jos pidät linkedin auki min 1 h päivässä. Tällä saattaa olla vaiktusta sinun myyntituloksiin ja myöskin omaan tienaamiseen. Parhaimillaan suhde on sama.

Tsemiä päivän tapaamisiin ja myykää hyviä autoja, t. HC

kirjoitus ilmestyi Autojengi blogissa 20.5, ja oli suunnattu autokauppiaille, mutta ajatukset toimivat myös muussa B2B kaupassa ihan yhtä hyvin.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Luo ilmainen kotisivu tai blogi osoitteessa WordPress.com.

Ylös ↑

%d bloggers like this: