Tuotteista b2b palveluja ja lisää myyntiä

Tuotteista b2b palveluja ja lisää myyntiä

Palveluita jalostamalla ja tuotteistamalla lisätään myyntiä nykyisille ja uusille asiakkaille. Tuotteistamalla palvelut ja tuotteet uusiksi kokonaisuuksiksi luodaan kilpailuetua ja tuetaan myyntinne asiakashankintaa.

Palveluiden tuotteistamiseen erikoistunut tiimimme on kiinnostunut uusista haasteista ja etsimme b2b palveluiden tuotteistukseen ja konsepteihin kiinnostuneita yrityksiä ja henkilöitä. Olemme koonneet tähän muutamia näkökulmia palvelujen tuotteistamisesta.

Miksi kannattaa tuotteistaa b2b palveluita?
• Tuotteistaminen konkretisoi palveluita.
• Tuotteistamalla luodaan uutta liiketoimintaa
• Luodaan uusia palveluja sekä tuotteiden ja palveluiden yhdistelmiä
• Luodaan valmiita tuotekonsepteja, joita asiakkaan on helppo ostaa.
• Siirretään ideat ja osaaminen sekä teknologia myytävään tuotekonseptin muotoon.
• Tuotteistamalla saadaan aikaan kilpailuetua.

Tuotteistamisen vaihteet

Palvelutuotekonsepti ja sen määrittely
Mitkä ovat asiakkaan tarpeet ja toiveet? Mikä ongelma ratkaistaan? Mitä säästöjä tai tuottoja asiakas saa? Mitkä ovat asiakkaan odotukset? Sopiiko tuotekonsepti nykyiseen palveluvalikoimaanne?

Toimintakonseptin määrittely
Miten tuotanto ja toimitus organisoidaan? Miten verkostoidutaan ja keiden kanssa?
Mikä on palvelun hinta asiakkaalle? Miten hoidetaan mahdolliset reklamaatiot.

Kilpailu ja kilpailijat
Ketkä ovat kilpailijoita? Millainen vastaava palvelutuote on kilpailijoilla? Mitä sen toimitus sisältää? Mitä se maksaa? Kilpailevatko asiakkaan omat toiminnot tämän palvelun kanssa?
Mitkä ovat kilpailijoiden myyntimäärät tällä hetkellä?

Markkinointikonsepti palvelutuotteelle
Kohderyhmän profiili? Myyntipotentiaalin määrä? Mikä on myyntitavoite ensimmäisessä vaiheessa? Miten palvelutuote saadaan markkinoille? Miten se saadaan haluttavaksi? Miten saadaan asiakkaat ostamaan? Onko palveluote ”järkevä” ja asiakkaan tarpeeseen sopiva ja helposti ymmärrettävissä?

Palvelutuotteen liiketoimintakonsepti
Miten tällä konseptilla tehdään rahaa? Mitkä konseptin osat tuottavat lisäarvoa asiakkaalle? Onko liiketoimintakonsepti muotoilultaan helposti ymmärrettävä ja suorat asiakasedut helposti havaittavissa? Mitä muita lisämahdollisuuksia ja hyötyjä konsepti tuo asiakkaalle?

Palvelutuotteen lanseeraus
Positiivisesti erilainen? Lanseerauksen kohderyhmät? Miten kohderyhmä tavoitetaan?
Millainen on viestinnän pääteema ja design? Mistä ja miten palvelutuotetta saa? Myynti -ja toimitusehdot?

Myynnin suunnittelu
Millainen myyntitavoite asetetaan nykyisille ja uusille asiakkaille?
Mikä on asiakkaiden lukumäärätavoite ja keskiosto sekä keskikate?
Mitkä ovat myyntitavoitteet ja aikataulut sekä tarkistuspisteet?

Tiimillämme on kokemusta

Olemme olleet mukana useissa b2b palvelutuotteiden tuotteistuksissa, lanseerauksissa
ja niiden markkinoinnissa. Kokemusta tiimillemme on kertynyt muun muassa seuraavilta toimialoilta:

• Logistiikka
• Taloushallintopalvelut
• Automyynti
• Tukkumyynti
• Kanta-asiakkuudet
• Huoltamot
• b2b asiakaspalvelu
• Rahoituspalvelut

Tuotteistamalla tuetaan tehokkaasti myyntitoimintaanne ja luodaan uusia ratkaisuja asiakkaillenne esitettäväksi, se avaa lisää myyntimahdollisuuksia uusille asiakasryhmille ja myyntialueille.

Yhteystiedot
projektijohtaja Ilkka Rotko Puhelin 041 4575 801 / ilkka.rotko@mono1.fi
mono1 markkinointitoimisto kotisivut / http://www.mono1.fi
mono1 blogi + case sivut / mono1blogi.wordpress.com

Head Coach Kari Wikholm WPSM, puhelin 0400884253 / kariwikholm63@gmail.com
WPSM kotisivut / kariwikholm63.wordpress.com
Autojengi blogi Autojengi/Facebook

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Pidä blogia WordPress.comissa.

Ylös ↑

%d bloggers like this: