#Prospektivalinta

#Prospektivalinta

#‎Prospektivalinta‬

Ensimmäiseksi HC haluaa toivottaa tervetulleeksi uusia faneja, keitä tuli viikon sisällä sivuille, mutta back in business.

Kun päätetään alkaa valloittamaan yrityksiä, kannattaa ennen lähtemistä baanalle viettää muutama hetki suunnittelun parissa. Tässä HC:n 5 kuumaa vinkkiä:

1. Tuttu toimiala
Tutustu yrityksen toimialaan, koska joudut joka tapauksessa keskustelemaan heidän alastaan eikä pelkästään tutuista autoista. Olet auttamassa ratkaisun löytämisessä ja jos teet tämän kotiläksyn hyvin, puolet duunista on tehty.

2.Tutut ihmiset
Tämä ei ole itsestään selvyys vaan joskus jopa rasite. HC:n mukaan parhaimmat asiakkaat ovat kaverin kavereita eli ”valkoisen alueen jengi”. Heidät löydät linkedinistä, mutta tee kohta 1. ensin.

3.Kolmikanta kumppanuus
Ennen kuin soitat yritykseen, selvitä mitä rahoitusyhtiötä yritys käyttää ja tarkista, ettei yhteistyölle ole esteitä.
On turha tehdä täyttä vyörytystä, jos rahoitusyhtiö ostaa autot muualta. Jos kiviä kengässä, selvitä myös syyt ja pyydä apua firman johdolta tai jatka seuraavaan asiakas yritykseen. Niitä riittää.

4. Lisäarvo
Jos/kun autoliikkeellä on jokin hyvä keihäänkärki, joka voisi sopia ja tuoda lisäarvoa yritykselle, käytä sitä. Jos esim. haluat myydä taksin, hommaa ensin kylkimainos 6 kk valmiiksi autoon, niin sinun myyntiovella on kohta ruuhkaa.

5.Kloonaus
Kun, myyt yhden auton yritykselle, opi prosessi niin hyvin, että voit myydä firman täyteen tai koko toimialan samanlaisia autoja. Tällaisia kloonialoja ovat esimerkiksi vartiointi, asunnonvälitys, vuokraamo (yhteiskäyttö), jakelufirmat jne

Tiesitkö, että HC:n yksi vanha kutsumanimi oli ”GT-Kari”. Se ei tullut jalon Bombayn valmisteen mukaan, vaan erään Nissan Primera GT HL tarjouksen mukaan, mitä meni yli 200 pelkästään IT-alalle

Tsemiä prospektien valintaan, t. HC

(kirjoitus julkaistiin facebookin Autojengissä 12.4)

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Luo ilmainen kotisivu tai blogi osoitteessa WordPress.com.

Ylös ↑

%d bloggers like this: